Hvorfor bruke et online registrering- og billettsystem?

Hvorfor bruke et online registrering- og billettsystem?

Har du noen gang tenkt på hvorfor det kan være nyttig å bruke et registrerings og billettsystem. Hvorfor noen ganger Facebook ikke er nok … ja, da bør du lese videre for Ticket Mobile gir deg tre gode grunner til å velge rett system for deg!

  • SW/HW
Motta nyhetsbrev fra Effektiv IT

Samle mailadresser og bygg database

Ticket Mobile anbefaler selvsagt alle å bruke Facebook når de oppretter et arrangement. Men med Facebook får du ikke samlet inn mailadresser til dine deltakere. Med mailadresser øker du verdien av dine kunder og du kan kommunisere med de året rundt og ikke nødvendigvis kun i forkant eller etterkant av ditt arrangement.

Dersom du har en strategisk kommunikasjonsplan kan du klare å bygge opp forventninger til ditt arrangement og dermed øke salget med billettslipp. Ved hjelp av det øker du likviditeten av ditt arrangement og minimerer risiko. I tillegg kan du også informere dine sponsorer om antall mailadresser du har og hvem du kan sende informasjon om samarbeidspartnere og sponsorer til. De er opptatt av rekkevidde, synliggjøring og branding.

Integrert betalingsløsning

Et registrering og billettsystem har en integrert betalingsløsning i systemet. Derfor har de også avtale med bankene og betalingsløsningene slik at du som arrangør slipper å tenke på dette. Billettselskapet tar dermed også risikoen for deg dersom arrangementet skulle bli avlyst. Slik det er i dag har alle som har kjøpt en billett krav på 100% refusjon av billettprisen. Dette kan være en stor og krevende jobb dersom man ikke har riktige systemet til å gjøre denne jobben. Et moderne og bra billettsystem som f.eks TicketMobile ville kunne hjelpe i denne prosessen dersom en kansellering og avlysning skulle oppstå.

Følg med på statistikk og promoter der du får konvertering

Et registrerings og billettsystem har ofte et sofistikert statistikk system. Dette tillater arrangører å følge med på salget 24/7 og dermed kunne monitore om kampanjer har en direkte effekt på salget. Dersom du velger å gjennomføre en Facebook annonsering vil du kunne måle om det gir resultater. Om det ikke gjør det vil du derfor kunne endre på budsjettet underveis. Det er viktig at aktiviteter gir målbare resultater og Return on Investment (ROI) for arrangører og at man når ut til riktig målgruppe

Saken er hentet fra Ticket Mobile sitt blogginnlegg.

Til toppen